خوراک اسب و نکات نگهداری اسب‌ها در طول تابستان

شرایط نگهداری اسب

فهرست مطالب

پیشنهاد ما برای شما
خوراک اسب و نکات نگهداری اسب‌ها در طول تابستان | رایمون متخصص تغذیه اسب | 2

فول ایکس / Foal X

۰ تومان۹۱۰,۰۰۰ تومانمشاهده کنید

خوراک اسب

خوراک اسب بخش مهمی از هزینه نگهداری و پرورش اسب است. قیمت خوراک اسب بسته به عوامل مختلفی مانند نوع خوراک، برند سازنده، کیفیت مواد اولیه و شرایط بازار، متفاوت است.

مراقبت از اسب در طول تابستان

مراقبت از اسب‌ها در طول تابستان برای اطمینان از رفاه آن‌ها و جلوگیری از مسائل مربوط به گرما مهم است. در اینجا چند نکته برای مراقبت از اسب‌ها در تابستان آورده شده است:

۱. کم آبی بدن اسب:

اطمینان حاصل کنید که اسب‌های شما همیشه به آب تمیز و شیرین دسترسی دارند. مصرف آب آن‌ها را کنترل کنید تا مطمئن شوید که آب کافی دریافت می‌کنند، به خصوص در هوای گرم.

نکته‌ای که در خصوص کیفیت آب آشامیدنی لازم است دمای آب و کیفیت آب باید در حد آب شرب برای انسان باشد، آب تمیز با دمای متعادل. همچنین اگر از آبخوری اتوماتیک استفاده می‌شود، به صورت دوره‌ای از سالم بودن شاسی و کافی بودن میزان خروجی آب اطمینان حاصل شود.

۲. پناهگاه و سایه برای اسب:

ایجاد سایه یا دسترسی به یک پناهگاه با تهویه مناسب که در آن اسب‌ها بتوانند از نور مستقیم خورشید فرار کنند و از گرما رهایی پیدا کنند. مانند درختان، سوله، توری‌های سلیبان، یا اصطبل‌هایی با جریان هوای خوب باشد.

۳.تهویه مناسب اصطبل اسب:

تهویه اصطبل و کیفیت هوای تنفسی اسب چه در تابستان و چه در زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا در اصطبل‌ها حتما از فن‌های با صدای کم جهت جریان یافتن هوا و عدم تجمع گاز آمونیاک استفاده شود.

۴. کنترل مگس در اصطبل:

تابستان باعث افزایش مگس‌ها و سایر حشرات می‌شود که می‌توانند اسب‌ها را آزار دهند و به حیوان استرس وارد کنند. برای به حداقل رساندن ناراحتی ناشی از مگس، اقدامات کنترل مگس مانند توری مگس، چسب و یا تله مگس، دفع‌کننده‌های مگس و مدیریت منظم کود را انجام دهید.

۵. زمان‌بندی بازدید از اسب:

برای جلوگیری از آسیب اسب در گرم‌ترین بخش‌های روز، برنامه زمان‌بندی بیرون رفتن اسب را تنظیم کنید. اسب‌های خود را صبح زود یا عصر که دمای هوا خنک‌تر است، بیرون بیاورید. 

۶. الکترولیت‌های اسب:

اسب‌ها الکترولیت‌های خود را از طریق عرق از دست می‌دهند، بنابراین مکمل‌های الکترولیت را برای جبران کمبود این مواد معدنی حیاتی در نظر بگیرید. برای تعیین مکمل الکترولیت مناسب برای اسب خود با متخصص تغذیه مشورت کنید.

۷. نظافت اسب:

نظافت منظم به از بین بردن کثیفی، عرق و موهای زائد کمک می‌کند، که می‌تواند به اسب‌ها کمک کند دمای بدن خود را به طور موثرتری تنظیم کنند. از وسایل آرایش مناسب فصل استفاده کنید و به نواحی مستعد آفتاب سوختگی توجه کنید.

۸. تغذیه اسب :

رژیم غذایی اسب خود را بر اساس نیاز در ماه‌های تابستان تنظیم کنید. برخی از اسب‌ها ممکن است به الکترولیت‌ها یا نمک اضافی برای تشویق مصرف آب نیاز داشته باشند. با متخصص تغذیه اسب مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی اسب شما متعادل و مناسب فصل است. از منابع فیبرهای نامحلول، مکمل‌های کاهنده استرس حرارتی و منابع روغنی بیشتری استفاده کنید.

۹. تسکین گرما:

ابزارهای خنک‌کننده مانند فن‌ها، یا مه پاش‌های آب را در اصطبل یا منطقه گردش برای کمک به خنک نگه داشتن اسب‌ها نصب کنید. از تغییرات ناگهانی دما، مانند جابجایی آن‌ها از مناطق دارای تهویه مطبوع به فضای گرم در فضای باز خودداری کنید.

۱۰. بررسی‌های منظم سلامتی اسب:

اسب‌های خود را از نزدیک برای علائم استرس گرمایی، کم آبی یا سایر مسائل مربوط به گرما زیر نظر بگیرید. با علائم آشنا شوید و در صورت مشاهده هرگونه تغییر نگران کننده در رفتار یا سلامت اسب خود با دامپزشک مشورت کنید. به یاد داشته باشید، هر اسب منحصر به فرد است و نیازهای فردی ممکن است متفاوت باشد. شیوه‌های مدیریت خود را بر اساس سن، نژاد، وضعیت سلامتی و عوامل محیطی اسب خود تنظیم کنید. ارتباط منظم با دامپزشک شما می‌تواند راهنمایی‌های ارزشمندی را برای نیازهای اسب شما در طول فصل تابستان ارائه دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *