معاینه هنگام خرید اسب چه فوایدی دارد و چگونه باید انجام پذیرد؟

راهنمای خرید بهترین اسب

در بین سوارکاران و مالکین اصطلاحی به نام vet check رواج که دارد به معنی معاینه کامل اسب در موقع خریداری کردن آن است. شما برای آنکه بتوانید اسبی سالم بخرید باید حتما از چند منظر آن را بررسی نمایید. 

پیشنهاد ما برای شما
معاینه هنگام خرید اسب چه فوایدی دارد و چگونه باید انجام پذیرد؟ | رایمون متخصص تغذیه اسب | 2

بسته مکمل اسب ورزشی

۳,۸۳۶,۳۰۰ تومان۳,۸۳۶,۳۰۰ تومانمشاهده کنید

نکات خرید اسب سیلمی

 اگر شما قصد خرید یک سیلمی را دارید حتما باید دامپزشک اسپرم سیلمی را اخذ کرده و در مورد سلامت آن نظر کارشناسی بدهد.

نکات خرید مادیان

برای خرید یک مادیان تولیدی نیز نیازمند نظر دامپزشک در مورد سلامت دستگاه تناسلی و تولید مثلی هستید. 

 

نکات خرید اسب ورزشی
پیشنهاد ما برای شما
معاینه هنگام خرید اسب چه فوایدی دارد و چگونه باید انجام پذیرد؟ | رایمون متخصص تغذیه اسب | 14

بسته مکمل و خوراک اسب کورسی

۵,۸۹۹,۵۰۰ تومان۵,۸۹۹,۵۰۰ تومانمشاهده کنید

نکات خرید اسب ورزشی

طبیعتا در مورد اسب‌های ورزشی نظر مربی و فرد حرفه‌ای در آن رشته ورزشی درباره تکنیک ورزشی اسب بسیار حایز اهمیت است.

آیا این اسب پاسخگوی نیاز ورزشی شما هست یا خیر؟ اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود، برای خریداری اسبی سالم و بدون مشکل شما حتما نیازمند نظر دامپزشک هستید. وت‌چک در واقع به معاینه کامل یک اسب در وجوه مختلف می‌گویند. سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که وجوه مختلف یعنی چه؟ این بدان معناست سلامت اسب مورد نظر باید از چند منظر مورد بررسی قرار گیرد.

متاسفانه در مورد اسب های ورزشی اینگونه است که در وت‌چک فرد خریدار تنها به تصویر برداری از مفاصل با روش X_Ray بسنده می‌کنند اما این امر اشتباه است… در بسیاری از مواقع ممکن است یک اسب ورزشی در مفاصل خود مشکلی نداشته باشد اما از منظر بیماری‌های داخلی مبتلا به عارضه‌ای باشد که توانایی ورزشی آن را محدود یا سلامت آن را تحدید کند مثلا ابتلا به سندرم زخم معده، نابینایی در یک چشم با منشا مرکزی یا محیطی و حتی انباشتگی‌های مزمن در کولون‌ها و … معاینه کامل شامل معاینه‌ای است که در آن علاوه بر اخذ تاریخچه‌ی کامل اسب دامپزشک از رویکرد بیماری‌های داخلی نیز در کنار اندام حرکتی اسب را مورد معاینه قرار دهد تا از سلامت کامل اسب اطمینان حاصل شود. بسیاری از مواقع در تصویر برداری تشخیصی علاوه بر ایکس‌ری نیازمند سونوگرافی از اندام‌های حرکتی یا سایر اندام‌ها نظیر کلیه‌ها هستیم، همچنین ممکن است با توجه به تاریخچه اسب و شرایط بالینی نیاز به انجام اسکوپی معده ( گاستروسکوپی) یا سایر روش‌های تشخیصی باشد. به هر حال وت‌چک هر اسب با توجه با ثمن معامله و کاربری اسب متفاوت بوده و در آن سلامت اسب از نظر بیماری‌های داخلی، اندام حرکتی و دستگاه تولید مثلی باید مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *