مزیت‌های مصرف روغن برای اسب در تابستان

روغن خوراکی برای اسب

فهرست مطالب

مصرف روغن در تابستان برای اسب می‌تواند چندین مزیت بالقوه داشته باشد، از جمله تامین کالری اضافی، حمایت از سلامت پوشش و کمک به هضم غذا و کم کردن گرمای درونی و بالتبع آن کاهشاسترس حرارتی حیوان، با این حال، هنگام تغذیه اسب‌ها با روغن در هوای گرم، باید چند فاکتور را در نظر گرفت:

پیشنهاد ما برای شما
مزیت‌های مصرف روغن برای اسب در تابستان | رایمون متخصص تغذیه اسب | 2

بسته مکمل اسب ورزشی

۳,۸۳۶,۳۰۰ تومان۳,۸۳۶,۳۰۰ تومانمشاهده کنید

منبع انرژی

روغن یک منبع متمرکز کالری است و می‌تواند برای تکمیل انرژی مورد نیاز اسب استفاده شود، به ویژه برای اسب‌هایی با حجم کاری زیاد یا آن‌هایی که نیاز به افزایش وزن دارند. در تابستان، اسب‌ها ممکن است به دلیل کاهش سطح فعالیت یا نرخ متابولیسم پایین ناشی از گرما، نیاز به انرژی کمتری داشته باشند، بنابراین مقدار روغن تغذیه شده را بر این اساس تنظیم کنید تا از افزایش وزن بیش از حد یا دریافت کالری بیشتر از حد لازم جلوگیری کنید.

سلامت پوشش

روغن می‌تواند با تامین اسیدهای چرب ضروری، که از سلامت پوست و مو حمایت می‌کند، به یک پوشش براق کمک کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که عوامل دیگری مانند ژنتیک، شیوه‌های آرایش و تغذیه کلی نیز در کیفیت پوست و مو نقش دارند.

پیشنهاد ما برای شما
مزیت‌های مصرف روغن برای اسب در تابستان | رایمون متخصص تغذیه اسب | 4

بسته مکمل و خوراک اسب کورسی

۵,۸۹۹,۵۰۰ تومان۵,۸۹۹,۵۰۰ تومانمشاهده کنید

هضم و انرژی خنک (کول)

روغن منبع انرژی خنک است، به این معنی که در طول هضم، گرمای کمتری در مقایسه با خوراک‌های با نشاسته بالا تولید می‌کند. این مطلب می‌تواند در تابستان که اسب‌ها باید دمای بدن خود را مدیریت کنند مفید باشد. روغن آهسته تر در سیستم گوارش متابولیزه می‌شود و باعث آزاد شدن پایدار انرژی می‌شود. همچنین می‌تواند به حفظ وضعیت بدن در اسب‌هایی که در حفظ وزن مشکل دارند کمک کند. بنابراین تامین بخشی از انرژی مورد نیاز اسب از روغن در تابستان برای جلوگیری از استرس‌های حرارتی توصیه می‌شود.

مزیت‌های مصرف روغن برای اسب در تابستان | رایمون متخصص تغذیه اسب | 6

خوش طعم بودن و ناراحتی‌های گوارشی

برخی از اسب‌ها ممکن است به تغییرات در رژیم غذایی خود از جمله مصرف روغن حساس باشند. مهم است که روغن را به تدریج معرفی کنید، از مقادیر کم شروع کنید و به تدریج در طول زمان افزایش دهید. اسب خود را از نظر هرگونه علائم ناراحتی گوارشی مانند مدفوع شل یا کاهش اشتها تحت نظر داشته باشید و مقدار روغن را در صورت نیاز تنظیم کنید. همه اسب‌ها به خوردن روغن علاقه‌ای ندارند، بنابراین مهم است که حساسیت‌های فردی را در نظر بگیرید.

5. هنگام تغذیه روغن، توصیه می‌شود از روغن‌هایی استفاده کنید که برای مصرف اسب بی‌خطر هستند، مانند روغن‌های ذرت، سویا یا روغن بذر کتان. در مصرف روغن دقت کنید از منابع استاندارد و شرکت‌های معتبر روغن تهیه نمایید، هرگز از روغن‌های تهیه شده به شیوه‌های سنتی و خانگی استفاده نکنید، همچنین از روغن‌های با بالانس متوازن امگا3 و امگا6 برای اسب استفاده نمایید.

6. با مقدار کمی مانند ¼ فنجان در روز شروع کنید و به تدریج بسته به نیاز اسب مقدار آن را حداکثر 1 تا 1.5 فنجان در روز افزایش دهید. مانند هر تغییر رژیم غذایی، بهتر است با دامپزشک یا متخصص تغذیه اسب مشورت کنید تا مقدار روغن مناسب برای تغذیه اسب خود را بر اساس نیازهای خاص، وضعیت سلامتی و رژیم غذایی کلی تعیین کنید. آن‌ها می‌توانند راهنمایی شخصی برای اطمینان از اینکه روغن استفاده شده با نیازها و اهداف تغذیه اسب شما مطابقت دارد یا خیر، ارائه دهند.

آیا می‌توان در تابستان برای اسب از روغن استفاده کرد؟

روغن منبع انرژی خنک است، به این معنی که در طول هضم، گرمای کمتری در مقایسه با خوراک های با نشاسته بالا تولید می کند. این مطلب می تواند در تابستان که اسب‌ها باید دمای بدن خود را مدیریت کنند مفید باشد. روغن آهسته تر در سیستم گوارش متابولیزه می‌شود و باعث آزاد شدن پایدار انرژی می‌شود. همچنین می‌تواند به حفظ وضعیت بدن در اسب‌هایی که در حفظ وزن مشکل دارند کمک کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *