شایع‌ترین بیماری‌های اسب

شایع‌ترین بیماری‌های اسب | رایمون متخصص تغذیه اسب | 1

شاید بتوان گفت پرخطرترین و شایع‌ترین بیماری در اسب کولیک است. کولیک در دو نوع حقیقی و کاذب تقسیم بندی می‌شود. کولیک حقیقی، کولیک ناشی از دستگاه گوارش است و کولیک کاذب منشاء ای خارج از دستگاه گوارش دارد. کولیک علل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به انباشتگی‌ها و انسدادها اشاره کرد… کولیک بسیار پر مخاطره بوده و پیشگیری از آن با مدیریت صحیح تا حدود زیادی قابل انجام است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کولیک اسب و علائم کولیک می‌توانید به این مقاله  و برای کسب اطلاعات درمورد عوامل کولیک به این مقاله مراجعه نمایید.

شایع‌ترین بیماری‌های اسب | رایمون متخصص تغذیه اسب | 3

 اگر بخواهیم بعد از کولیک بیماری‌های شایع دیگری را نام ببریم باید به این مطلب اهمیت بدهیم که کاربرد اسب و رشته ورزشی آن در تقسیم‌بندی شایع‌ترین بیماری‌ها اهمیت دارد، به طور مثال در اسب‌های پرشی و کورسی مشکلات اندام حرکتی و لنگش‌ها جز شایع‌ترین بیماری‌ها هستند. اگر بخواهیم نگاهی به بیماری‌های عفونی داشته باشیم، بیماری‌های دستگاه تنفس از جمله شایع‌ترین بیماری‌ها هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم ابتلا به بیماری‌های تنفسی در اسب به این مقاله مراجعه نمایید.

علائم ابتلا به بیماری تنفسی در اسب

پس از بیماری‌های تنفسی می‌توان به بیماری گورم یا استرانگل اشاره کرد که یک بیماری باکتریایی با عامل استرپتوکوکوس اکوئی بوده و بسیار مسری است و علائمی از قبیل تب، سرفه، تورم عقده‌های لنفاوی و کاهش اشتها اشاره کرد.
بعد از بیماری‌های تنفسی بیماری‌های پوستی در گروه شایع‌ترین بیماری‌ها قرار دارند و بعد از آن بیماری‌های دهان و دندان مورد توجه است. برای پیشگیری از بیماری‌های دندان رعایت بهداشت محوطه دهانی و چکاپ سالانه از مهمترین اقدامات هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *