پنج روش برای آب دادن به اسب در دمای انجماد

پنج روش برای آب دادن به اسب در دمای انجماد | رایمون متخصص تغذیه اسب | 1

زمانی‌که درجه حرارت به زیر نقطه انجماد می‌رسد بیش­تر از هر زمان دیگری نوشیدن آب برای اسب‌تان اهمیت پیدا می‌کند. حتی هنگامی که دما نزدیک به نقطه انجماد می‌رسد، اسب‌تان به‌طور مداوم نیاز به آب غیر منجمد دارد. این پنج نکته به شما کمک می‌کند تا در دمای انجماد بتوانید به اسب خود آب بدهید.

پنج روش برای آب دادن به اسب در دمای انجماد | رایمون متخصص تغذیه اسب | 3

حمل کردن آب‌ گرم

اگر خوش‌شانس باشید و فاصله دسترسی‌تان به آب ‌گرم نزدیک باشد، می‌توانید آب‌ گرم را به طویله انتقال دهید. پیش از این­که اجازه نوشیدن آب را به اسب‌تان بدهید، یک سطل آب‌ گرم را با یک سطل آب ولرم یا آب سرد ترکیب کنید تا دمای آن کمی کاهش یاید.

نکته اساسی: آب ‌‌گرم زود‌تر از آب سرد یخ می­زند. آب گرم می‌تواند اسب را به نوشیدن تشویق نماید -آن‌ها آب ولرم را نسبت به آب سرد ترجیح می‌دهند- برای جلوگیری از یخ‌زدگی، آب را سریع‌تر تعویض کنید.

از سطل‌هایی که گرم هستند استفاده نمایید

یک پیشنهاد خوب برای جلوگیری از یخ‌زدگی آب، استفاده از سطل‌های گرم شده می­باشد. سطل‌های گرم‌شده به برق نیاز دارند. پس حتما یقین داشته باشید که تمامی سیم‌های برق از دسترس حیوانات دور هستند. این کار ممکن است مبلغ قبض‌ برق­تان را نسبت به گذشته کمی تغییر دهد. البته سطل‌های گرم‌شده نسبتا کم‌مصرف هستند و اگر این اطمینان را به شما بدهند که آب مورد نیاز اسب­تان در طول شب منجمد نمی­شود، شاید ارزشش را داشته باشد. برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، هر وقت حیوانات در اصطبل نیستند تا از آن‌ها استفاده کند، بهتر است سطل‌ها را از برق بکشید.

یک توپ در سطل اسب خود بگذارید

اگر در زمستان با دماهای زیر نقطه انجماد مواجه می‌شوید، شاید با یک راه­حل ساده بتوانید از منجمد شدن آب خلاص شوید. یک توپ شناور را در سطل آب آن‌ها بگذارید. همان­طور که توپ داخل سطل حرکت می‌کند و به دیواره‌های سطل ضربه می‌زند، به شکسته شدن بلور‌های یخ‌ در حال تشکیل، کمک زیادی می‌کند.

یک توپ با اندازه مناسب را برای این ترفند استفاده کنید. احتمالا شما به یک توپ خیلی بزرگ احتیاج داشته باشید که توسط اسب بلعیده نشود، البته اندازه توپ باید تا حدی کوچک باشد که اسب بتواند با وجود توپ داخل سطل همچنان آب بنوشد.

سطل‌های عایق‌بندی شده را به ­کار ببرید

از شیوه­های دیگر برای ممانعت از انجماد، عایق‌بندی سطل‌های آب است. سیستم‌ عایق‌بندی سطل‌های آب در بیشتر فروشگاه‌ها در دسترس می­باشد. البته شما می‌توانید خودتان سیستم عایق‌بندی را بسازید. اگر می‌خواهید سطل آب را عایق‌بندی کنید، این یقین را داشته باشید که در اطراف عایق، ساختاری مثل جعبه چوبی را ساخته‌اید تا حیوان نتواند به عایق دسترسی داشته باشند.

بخاری‌های آبشخور را راه ­اندازی کنید

آبشخور حیوانات هم باید نسبت به یخ‌زدگی محافظت شود. با نصب بخاری مخزنی می‌توانید مطمئن باشید که آب دیگر منجمد نمی‌شود. مطمئن شوید که از سیم‌های رابط خارجی استفاده کرده‌اید تا حیوانات نتوانند به سیم‌های رابط دسترسی پیدا کنند. هنگام خرید بخاری آبشخور، حتما مدل جدید آن را خریداری کنید که از آن استفاده نشده است. بخاری‌های قدیمی فرسوده هستند و بارهای الکتریکی را به داخل آب منتشر می‌کنند، که این کار باعث می‌شود حیوانات آب نخورند. هرچند نگهداری آب اسب‌ها و جلوگیری از یخ‌زدگی آن کار پر زحمتی است، اما اگر در اصطبل خود برق دارید، این کار آنچنان سخت نخواهد بود.

ترجمه گروه رایمون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *