تنظیم جیره اسب در زمستان

خوراک اسب در زمستان
پیشنهاد ما برای شما
تنظیم جیره اسب در زمستان | رایمون متخصص تغذیه اسب | 2

بسته مکمل اسب ورزشی

۳,۸۳۶,۳۰۰ تومان۳,۸۳۶,۳۰۰ تومانمشاهده کنید

در زمستان سرد چگونه از اسب خود محافظت کنیم؟

 

آیا می‌دانستید با افت دمای بیرون به زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد، اسب با پوشش موی متوسط نیاز به انرژی اضافه برای گرم نگهداشتن بدن خود دارد.

به طور معمول بخشی از انرژی‌ای که توسط جیره غذایی در بدن اسب به دست می‌آید به شکل انرژی گرمایی آزاد می‌شود و صرف گرم کردن و تنظیم دمای بدن اسب می‌گردد. طبیعتا در زمستان اسب نیازی بیشتری به گرما دارد لذا ضروری است برای این منظور و تنظیم دقیق جیره غذایی بر اساس احتیاجات اسب، با کارشناس تغذیه خود مشورت کنید. از مهمترین نکات برای تامین گرمای مورد نیاز بدن اسب می‌توان به فواصل منظم غذا دهی، جیره دریافتی کافی، و استفاده از جل اشاره کرد.

خوراک سب

باید اضافه شود که اسب‌های مسن و کر‌ه‌ها نیاز بیشتری به مراقبت دارند و گروه حساس‌تری هستند. لازم به ذکر است از مهم‌ترین نکات در مدیریت اصطبل در زمستان داشتن تهویه مناسب است که باید ضمن تنظیم دمای اصطبل، مورد توجه قرار بگیرد.

خوراک اسب در زمستان

اسب‌ها به‌ویژه هنگامی‌که به مدت طولانی در اصطبل نگهداری می‌شوند به شرایط و زمان معینی عادت می‌کنند و می‌آموزند که باید در اوقات مشخصی از روز منتظر خوراک خود باشند. پژوهش‌ها نشان داده که خوراک منظم اسب‌ها در زمان‌های معین روزانه، توانایی هضم غلات خوراک را تا ۴۰‌% افزایش می‌دهد. هنگامی‌که اسب‌ها منتظر دریافت جیره خود می‌مانند گرسنه و بی‌حوصله خواهند شد و این احتمال وجود دارد که این امر سبب افزایش رفتارهای نابهنجار آن‌ها در اصطبل شود.
 

تنظیم غذا اسب در زمستان

تنظیم برنامه غذایی اسب در زمستان

خوراک‌های آلوده به گردوغبار و کپک‌زده، به بیماری‌های تنفسی و صدمه به ریه ختم می‌شود. همچنین خوراک‌های کپک‌زده می‌توانند سبب اختلالات گوارشی در اسب‌ها شوند. هرگز نباید اسب را با افزودن ملاس (عصاره‌ای غلیظ، تیره و چسبناک و یک محصول جانبی در روند تهیه‌ی شکر از چغندرقند یا نیشکر است) به خوراک‌های کپک‌زده ترغیب نمود. علوفه‌های آلوده به گردوخاک و همچنین تفاله چغندر قند را می‌توان برای کاهش آلودگی پیش از دادن به اسب‌ها در آب خیساند.
در فصل سرما بدن حیوان برای گرم نگه‌داشتن خود، سوخت‌وساز را افزایش می‌دهد؛ بنابراین یکی از نکات مهم در رابطه با نگهداری اسب در زمستان این است که میزان غذا و کالری دریافتی اسب خود را افزایش دهید. بهتر است غذایی که به اسب خود می‌دهید حاوی مقدار زیادی فیبر باشد. (مانند یونجه و کاه)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *