تغذیه کره بی مادر

تغذیه کره بی مادر | رایمون متخصص تغذیه اسب | 1

فهرست مطالب

پیشنهاد ما برای شما
تغذیه کره بی مادر | رایمون متخصص تغذیه اسب | 3

بسته مکمل رشد کره زیر یک سال

۳,۱۷۴,۰۰۰ تومان۳,۱۷۴,۰۰۰ تومانمشاهده کنید

تغذیه کره اسب

مرگ مادیان یک فاجعه است که اگر کره او به سرعت در برنامه مؤثر تغذیه و مراقبت قرار نگیرد، شرایط پیچیده و سخت می شود. با این وجود، با تغذیه مناسب و پشتیبانی دامپزشکی، می توان کره های یتیم را مدیریت کرده و با شرایط عالی و با موفقیت به بزرگسالی تحویل داد. برای کمک به کره های یتیم در مراحل اولیه سخت زندگی، یک برنامه تغذیه اضطراری توسط متخصصین رایمون به عنوان پروتکل استاندارد گروه رایمون تهیه شده است.

تغذیه کره بی مادر | رایمون متخصص تغذیه اسب | 5

با شروع از بدو تولد، مراحل پیشنهادی در یک برنامه تغذیه کره های یتیم ذکر شده است:

روز اول: اولین و مهمترین مرحله، آغوز دادن به کره های تازه متولد شده در 2 ساعت اول زندگی است. این “شیر اول” آنتی بادی های مورد نیاز برای ساختن سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری تامین می کند. با این حال، پس از 18 تا 24 ساعت، کره ها دیگر نمی توانند این آنتی بادی ها را جذب کنند. بلافاصله با دامپزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا لازم است که کره شما دارویی دریافت کنند و آیا سطح ایمونوگلوبولین مناسب را بدست آورده است یا خیر؟

روزهای 2 تا 7: بعد از مصرف مقدار کافی آغوز، مرحله بعدی ترغیب آنها به پذیرش جایگزین شیر و سپس به تدریج میزان مصرف روزانه را افزایش می دهیم. از جایگرین های شیر گوساله و یا محصولات شیر خشک تجاری برای کره می توان استفاده کرد (مشخصات شیر خشک پیشنهادی متخصصین رایمون برای انتخاب: فیبر زیر 0.2 درصد، پروتئین 18 تا 22 درصد، چربی 13 تا 12 درصد و لاکتوز 50 تا 55 درصد). خیلی مهم است که دقیقاً همانطور که گفته شده است مخلوط کنید (معمولا نسبت 1 به 6 درتابستان و 1 به 8 در زمستان با آب ولرم). اگر خیلی رقیق شده باشد، سطح مناسبی از مواد مغذی را تحویل نمی دهد و اگر بیش از حد غلیظ باشد، می تواند منجر به ناراحتی و هضم گوارشی شود. ماده خشک شده به ازای هر واحد حجم شیرخشک های دامی/ اسبی به منظور تقلید شیر مادیان طراحی شده است. کره ها را با 4 تا 8 وعده 250 سی سی در روز شروع کنید و به تدریج به مصرف 4 تا 8 وعده نیم لیتری در روز افزایش دهید. چهار تا  هشت بار در روز با بطری تغذیه کنید، یا به آنها یاد دهید که از یک سطل بنوشند.

پیشنهاد ما برای شما
تغذیه کره بی مادر | رایمون متخصص تغذیه اسب | 7

بسته مکمل رشد کره اسب

۳,۹۲۳,۵۰۰ تومان۳,۹۲۳,۵۰۰ تومانمشاهده کنید

تغذیه کره اسب بی مادر با شیر دیگر حیوانات

از شیر حیوانات دیگر نیز برای تغذیه کره یتیم استفاده می توان کرد. باز هم، اختلافاتی وجود دارد که می تواند منجر به مشکلات شود شیر گاو است در مقایسه با شیر مادیان، چربی و قند کمتری دارد. با استفاده از شیر خشک با نسبتهای ذکر شده و اضافه کردن 20 گرم دکستروز در هر لیتر قابل اصلاح است. شیر بز نیز از نظر چربی بیشتر است و در کل مواد جامد و انرژی بالاتری دارد. چربی موجود در شیر بز ساده تر است و ترکیب اسید چرب آن بهتر از شیر گاو هضم می شود ولی گاهی اوقات می تواند باعث اسیدوز متابولیک و یبوست شود.

روزهای 7 تا 28: ادامه تغذیه شیرخشک های دامی/ اسبی را در چهار تا شش وعده روزانه انجام دهید. در این دوره می توان کم کم از مواد خوراکی جامد (پلت) هم شروع به استفاده کرد. ، بنابراین تغذیه مکمل پلت شده مخصوص رشد کره Gino X و خوراک MareX مخصوص مادیان وکره شیرخوار را در وعده های غذایی کوچک در طول روز انجام دهید. کره ها باید به ازای اعداد سن (به ماه) حداقل نیم کیلو خوراک آماده مصرف کنند (کره 2 ماهه = 2 ضربدر نیم کیلو برابر با یک کیلو در روز) و علاوه بر شیرخشک، مقادیر کمی برگ گل یونجه با کیفیت را نیز دریافت کنند.

روزهای 28 تا 42: هنگامی که کره ها به 1 ماهگی رسیدند، در حالی که میزان خوراک آماده را افزایش می دهید، به تدریج میزان جایگزین شیر و دفعات تغذیه را کاهش دهید. در طول روز غذای آماده را در چندین وعده غذایی کوچک ارائه دهید.

روزهای 42 تا 90: در حالت ایده آل، کره ها در این سن باید حداقل 3 وعده غذایی در روز با خوراک آماده تغذیه شوند. اگر یونجه یا کیفیت مرتع موجود ضعیف باشد، در سن 90 روزگی، می توانید مقدار نصف خوراک MareX را با خوراک اسب GenerX Pro  جایگزین کنید، که هم فیبر دانه ای و هم کیفیت عالی را در یک خوراک کامل فراهم می کند. اگر کیفیت یونجه یا مرتع خوب است، مقدار یونجه تا نیم تا یک کیلو به ازای هر 100 کیلو وزن بدن در روز ادامه دهید.

یک مادیان جانشین جستجو کنید

گزینه دیگر ممکن است قرار دادن کره های یتیم با یک مادیان پرستار باشد. اگر یک مادیان سن بالا یک کره نسبتاً نزدیک به سن یتیم (زیر 3 هفته) را پرستاری کند، ممکن است مایل باشد که کره یتیم را بزرگ کند. معرفی کره به مادیان جدید احتیاج به دقت دارد، زیرا ممکن است حتی مادیان های خوش رفتار و ملایم کره های دیگر را نپذیرند، و برخی ممکن است نسبتا به شدت پرخاشگری کنند. گره زدن مادیان در کنار خوراک و یونجه خود در حالی که هر دو کره فرصتی برای پرستاری دارند ممکن است کمک کند تا مادیان به کره اضافی عادت کنند. مجدداً باید احتیاط کرد تا مطمئن شویم که در این دوره مقدماتی صدمه به کره یتیم آسیب نرساند. اما در صورت موفقیت، این می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای کره یتیم و گزینه ای بسیار آسان تر برای صاحب اسب باشد.

تغذیه کره بی مادر | رایمون متخصص تغذیه اسب | 9

خوراک کره اسب بی مادر

تا زمانی که این دو کره (کره اصلی بعلاوه کره یتیم اضافی) به صورت روزانه از مکمل کره GinoX و خوراک MareX با میزان عدد سن به ماه ضربدر نیم کیلو استفاده کنند، یک مادیان شیرده که به خوبی تغذیه می شود می تواند از دو راس کره به خوبی پرستاری و پشتیبانی کند. این مقدار خوراک تعریف شده می‌تواند این کره یتیم را به خوبی تغذیه نماید و از رشد پایدار حمایت کند تا اینکه با یک از شیر گیری مناسب نیاز به تغذیه از مادیان شیرده را نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *