روغن منبع انرژی خنک است، به این معنی که در طول هضم، گرمای کمتری در مقایسه با خوراک های با نشاسته بالا تولید می‌کند. این مطلب می‌تواند در تابستان که اسب‌ها باید دمای بدن خود را مدیریت کنند مفید باشد. روغن آهسته‌تر در سیستم گوارش متابولیزه می‌شود و باعث آزاد شدن پایدار انرژی می‌شود. همچنین می‌تواند به حفظ وضعیت بدن در اسب‌هایی که در حفظ وزن مشکل دارند کمک کند.

اسب‌ها، مانند انسان و سایر حیوانات، می‌توانند ترجیحات و سلیقه‌های فردی در مورد غذا داشته باشند. در حالی که دستورالعمل‌های کلی برای تغذیه اسب وجود دارد، هر اسب ممکن است ترجیحات و واکنش‌های متفاوتی نسبت به انواع مختلف غذا داشته باشند. حس چشایی در اسب‌ها به اندازه انسان‌ها توسعه داده نشده است. اسب‌ها در مقایسه با انسان‌ها پرزهای چشایی کمتری دارند و عمدتاً قادر به درک طعم‌های اولیه مانند شیرین، شور، ترش و تلخ هستند. اسب‌ها تمایل بیشتری به طعم‌های شیرین دارند و ممکن است تمایل کمتری به طعم‌های تلخ داشته باشند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اسب‌ها ممکن است ترجیحات و واکنش‌های متفاوتی نسبت به خوراک‌ها یا طعم‌های خاص نشان دهند. برخی از اسب‌ها ممکن است علاقه خاصی به انواع خاصی از خوراک داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نسبت به همان خوراک بیزاری نشان دهند. عواملی مانند سن، نژاد، وضعیت سلامتی و تجربیات گذشته می‌توانند بر ترجیحات طعمی اسب تأثیر بگذارند. بنابراین اگر مشاهده کردید غذایی برای یک اسب بسیار محبوب بوده و برای اسب دیگری اصلا خوشایند نیست، نگران نباشید و بدانید این یک ذائقه شخصی می‌باشد، مشاهده منظم پاسخ اسب شما به خوراک‌های مختلف و انجام تنظیمات بر این اساس نیز می‌تواند برای اطمینان از رضایت غذایی آن‌ها مفید باشد.

هربال اویل از درصد امگا۳ بالاتری برخوردار بوده و خلوص روغن کتان در آن به مراتب بالاتر می‌باشد به همین دلیل با مصرف پایین‌تر و در زمان کوتاه‌تر تاثیر بالاتری بر روی اسب دارد. موارد توصیه هربال اویل، برای ایام نزدیک به مسابقات و دوران نزدیک به فصل کشش و تولیدمثل می‌باشد در صورتی که امگاایکس جنبه عمومی‌تری دارد. برای چاق شدن اسب، اسب‌های حساس به غلات، اسب‌های دچار مشکلات گوارشی، اسب‌های مسن و جلوگیری از کولیک توصیه ما مصرف امگا ایکس و برای اسب‌های ورزشی و مقاصد تخصصی‌تر استفاده از روغن هربال اویل می‌باشد.